Cпецпроекты
132 роки тому в американському місті Атланта на світ з'явився легендарний напій, який започаткував історію бренда Соса-Соla. Склянка тонізуючого напою, який винайшов фармацевт Джон Пембертон, розпочала історію компанії-гіганта, що тепер випускає близько 3,5 тисячі видів напоїв по всьому світу.


Така шалена популярність Соса-Соla – зовсім не рекламний трюк. Статистика каже, що її знають 94% мешканців нашої планети, а слово «Соса-Соla» знають і в Африці, і навіть за північним колом, тому що воно друге по відомості після «ОК».
bit.ua і «Кока-Кола Україна» вирішили пофантазувати, яку б вдачу мала Соса-Соla, якби була людиною та як би вона святкувала свій день народження.
Мабуть, вона б відправилася в навколосвітню подорож, і про її свято точно б знали у всіх куточках земної кулі, адже продається Сoca-Cola сьогодні більш ніж у 200 країнах світу.

Якби вона вирішила створити івент у Facebook, то про подію дізналися б більше 107 мільйонів людей, що є фоловерами сторінки Coca-Cola.

Звичайно, серед них немає ровесників бренда, адже Соса-Соla завжди була й залишається улюбленим напоєм молоді. А все тому, що вона завжди там, де велика компанія і гарний настрій.

Погодьтеся, що справжню Соса-Соla важко сплутати з будь-яким іншим напоєм. А все тому, що компанія ретельно дбає про неповторність її смаку і тримає рецепт напою за сімома замками: з 1925 року рукописна формула Джона Пембертона зберігалася в єдиному екземплярі у банку SunTrust в Атланті. І лише у віці 125 років Соса-Соla вперше за всю історію показала сейф з рецептом на виставці в музеї Соса-Соla в Атланті.

Сьогодні Сoca-Cola у світі – це ціла велика Система. В Україні напій Соса-Соla, так само як багато інших напоїв однойменної компанії, виробляють неподалік Києва, в смт Велика Димерка. Тут же знаходиться один із найбільших і найпотужніших заводів Соса-Соla в Європі – «Кока-Кола Беверіджиз Україна». На його території розташований і музей легендарного бренда, який відвідує щороку близько 40 тисяч людей.

Маркетингові стратегії брендів Сoca-Cola в Україні народжуються в центрі Києва. Якщо вам захотілося стати частиною команди легендарного бренда, директорка зв'язків з громадськістю «Кока-Кола Україна» Олеся Жулинська радить бути готовими постійно змінюватися, не боятися відповідальності й уміти ставити цілі, яких ви можете та хочете досягти.
bit.ua навідались до офісу «Кока-Кола Україна» та мали честь одними з перших поспілкуватися з новим генеральним директором Камраном Іскандаровим.
Камран Іскандаров призначений на посаду Генерального директора компанії "Кока-Кола Україна" 2 травня 2018 року.

Він захоплений своєю роботою, натхненний командою і сповнений планів на новому для себе ринку: "Найцікавіше, що я тут побачив - це дуже динамічний ринок. Світ змінюється занадто швидко і ми повинні йти в ногу з цим явищем. Іновації - це в нашій ДНК, в нашій культурі. Ми не боїмося змін. Ми любимо зміни. Важливо - чого хоче споживач".

Він обіцяє, що Coca-Cola й надалі прислухатиметься до своїх споживачів, посилюватиме існуючі бренди та створюватиме і розвиватиме нові.
Команда bit.ua також зазирнула і до музею Coca-Cola та дізналася, чим смак Light відрізняється від Zero, і спробувала власноруч зробити Coca-Cola, як її творці у позаминулому сторіччі.
Обійти всю територію, звичайно, нам не вдалося, адже завод займає 25 га. Однак ми змогли роздивитися його в музеї завдяки макету, що в точності відтворює всі елементи: лабораторії, цехи, склади, штучне озеро для стічної води й автопарк із власними СТО та мийкою.

Цікавий факт: на заводі є квадрогенераційна установка, яка постачає всю електроенергію для заводу та дозволяє не викидати вуглекислий газ у повітря, а використовувати його для виробничих потужностей.

Нам також вдалося потрапити в місце, де народжується Соса-Соla. За навантаженістю виробництва завод Соса-Соla є одним із найпотужніших у Європі: під одним дахом тут народжуються газовані напої, столові води, соки, холодні чаї, а також готуються напої для автоматів розливу газованої води.

До речі, пластикові пляшки на заводі Соса-Соla видувають прямо перед розливом напоїв, що забезпечує максимальну чистоту. За напої в пластику відповідають шість ліній, якими проходять до 44 тисяч пляшок за годину. «Скляна» лінія трохи повільніша, тому здатна витримати всього 36 тисяч пляшок. А найпрудкішою є лінія з бляшанками, де за годину може пройти 50 тисяч банок.

Для вимірювання обсягу виробництва в Coca-Cola винайшли власну одиницю під назвою unit case, яка дорівнює близько 5,7 літра.
В Україні на заводі Coca-Cola, окрім однойменного напою, виробляють ще й Coca-Cola Zero, Coca-Cola Light, Fanta, Sprite, воду BonAqua, соки ТМ «Річ», «Річ Кідз», енергетичний напій Burn і холодний чай Fuze Tea. До речі, серед продуктів компанії є ще один напій-старожил – Schweppes, який старший за Соса-Соla на три роки, але не здає позицій жодній новинці. Цієї весни на полицях магазинів також з'явилась нова «Coca-Cola Zero Лимон».
Пройдіть тест і дізнайтесь, яким би напоєм були ви.

Coca-Cola змінює світ вже 132 роки, бренд став невід'ємною частиною життя декількох поколінь поспіль.
bit.ua розпитав друзів, чи пригадують вони моменти, коли Coca-Cola впливала на їхнє життя. З деякими розповідями можна ознайомитись нижче. Якщо у вас є своя історія, надсилайте її нам на editor@bit.ua.

Найкращі з них ми опублікуємо на сайті.
Над проектом працювали:
Текст: Ольга Артеменко, Євген Руденко
Тест: Анастасія Приходько
Дизайн: Ніка Барциховська
Ведуча: Тетяна Гриньова
Відеовиробництво: bit.LIVE

Сподобався проект?
Звертайтесь: adv@bit.ua

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: